EducaSocialTeca vol ser un recull del nostre camí i evolució, un lloc per plasmar els nostres interessos i motivacions, des d'on generar debats i compartir recursos, una "despensa" amb recursos i una petita biblioteca, un lloc d'intercanvi i participació, una bitàcora del nostre creixement i procés de formació.

TRADUCTOR

dimecres, 28 d’abril del 2010

Situació formativa: una reflexió

Com a estudiants de primer de Grau d'Educació Social percebem la nostra actual situació formativa com un horitzó en el que no acabem de visualitzar "l'Educació Social". No dubto que les assignatures bàsiques, comunes als graus de Pedagogia, Educació Primària i Educació Infantil ens aportin moltes coses i siguen necessàries, més en quant que la figura de l'educador social ja no es vincula exclusivament a l'educació no formal. Personalment, en aquest aspecte, estic llegint un llibre que m'havia recomanat un educador, des de la perspectiva d'educar en el lleure, en el que trobo moltes referències a l'educació formal i a corrents i autors que aquest estiu passat desconeixia, i puc tenir una visió més completa de la significació d'allò que proposa l'autor dins el moment educatiu en que es va escriure:
Centrar-se en les persones. Un model transformador d'intervenció socioeducativa.
Bartomeu Barceló i Rosselló. Edicions Pleniluni. Barcelona, 2000.
Però per un altra banda ens trobem constantment en unes classes en que tot el vocabulari educatiu i totes les situacions educatives plantejades es redueixen a "el professor-l'alumne-l'aula".
Ens sorgeix la necessitat -potser és l'ànsia d'estudiar Educació Social que no podem esperar a cursos posteriors per descobrir com es planteja el grau- d'emprendre un camí paral·lel de formació, en col·laboració amb altres companys, obert... on poguessim anar explorant i on ens puguem anar equivocant per tal d'aprendre. És per això que iniciem aquest bloc, esperant que es nodreixi dels vostres comentaris i participació, i esperem també, poder contribuir a "l'alimentació" d'altres. El nostre objectiu no està molt allunyat del nou model d'ensenyament que es plateja al marc comú europeu en que es promou l'autoformació de l'alumne. Potser la característica que aportem és que volem compartir aquest procés i aquest espai de creixement comptant amb la vostra participació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada